Annemiek-kenia.reismee.nl

goodbye!

En dan zijn m'n laatste dagjes toch echt aangebroken hier! de laatste 2 maanden zijn echt voorbij gevlogen! Ik ben nu in Mombasa en zal mn laatste dagje bij m'n oude gastgezin zijn. Vanmiddag heb ik afscheid genomen op Blessed Camp. In Kenia wordt hier veel aandacht aan besteed. Iedereen kwam bij elkaar, alle vrouwen van de quiltgroep vertelden om de beurt hoe ze het hadden gevonden, de kinderen van school zongen een lied, ik had wat lekkers meegenomen voor bij de thee, en ik moest natuurlijk ook even een paar afscheidswoorden zeggen. Ik kreeg een leuke mand in mijn kleur (paars), die ik zelf ook al had willen kopen, maar bij gebrek aan ruimte in de koffer heb ik dit niet gedaan. (hoe ik de koffer in moet gaan pakken weet ik nog niet :-))

Ik vind het echt zo raar om morgen naar Nederland te vliegen.. Superleuk om iedereen weer te zien, maar ook beetje weemoedig om hier iedereen (voor altijd?) goodbye te zeggen. Maar.. ik heb de vrouwen in Blessed Camp beloofd terug te komen als ze hun quilten voortzetten en er echt verder mee gaan. (dan weten jullie het vast :-) Zoals het er nu op lijkt vinden de vrouwen het echt leuk en willen ze er mee doorgaan. Er zijn nu al 9 vrouwen die meedoen en er zijn veel mensen die komen kijken bij de workshop. We hebben geprobeerd met de organisatie en met Roos om het zo goed mogelijk te regelen en te bedenken en alles op te schrijven, maar het is lastig, want de groep is nu vooral op zichzelf aangewezen. Vrijwilligers kunnen helpen, maar die moeten er interesse in hebben en ik geloof dat er voor de komende tijd weinig vrijwilligers gaan komen. Dingen waar de vrouwen veel sturing in nodig hebben, is bijv. het naaien van een rechte lijn of het gebruiken van een liniaal voor het uittekenen van een goed rechthoek. Dit laatste hebben ze nooit geleerd, en het is bij de meeste nog niet doorgedrongen hoe het werkt. Dat ik geen swahili spreek en zij geen engels maakt het er niet gemakkelijker op.. Wat veel vrouwen in hun speech aangaven was dat ze dachten niet te kunnen naaien, maar dat bleek dat ze dat wel konden en er ook nog mooie dingen mee konden maken en ook nog geld mee konden verdienen. Super om dit te horen! Ze gaan het ook echt steeds beter doen. Maar ik hoop dus dat ze er verder mee aan de slag kunnen en dat ze af en toe nog de sturing kunnen krijgen van de vrijwilligers en de organisatie die ze nodig hebben. Ik heb er super van genoten om met deze vrouwen te werken! Ook ga ik de kids missen die aan je haar lopen te plukken en al genieten van de kleinste spelletjes die je met ze doet.

Waar ik ook van genoten heb is al jullie superleuke reacties op mijn weblog en persoonlijk! Echt super om het elke keer te lezen. Zo had ik echt het idee dat jullie -zo ver weg- met me meeleefden! Thank you so much!

Morgen om 20.10 uur pak ik het vliegtuig om donderdagochtend om 9.00uur aan te komen als alles goed gaat.. Papslief pikt me op op het vliegveld en dan ga ik 'ns even kijken hoe Nederland ook al weer is..

Ik laat nog wel even weten of ik veilig ben aangekomen (haha) op m'n weblog!

Doeg!

Reacties

Reacties

Linda

Ik heb het leuk gevonden al je verhalen te lezen.
Nu is het voor jou dus tijd om weer naar Nederland te gaan.
Een heel goede reis toegewenst!
Ben benieuwd hoe je het hier weer vind en hoe je je ervaringen hier kunt gebruiken!

Tusker Tony

ik wens je een voorspoedige vlucht en goede aansluiting. Misschien kunnen we een keer napraten over onze ervaringen.
groeten

Matthijs

Kan me voorstellen dat het dubbel voelt om Kenia te verlaten. Fantastische mensen daar en ga je ze ooit nog terugzien. Maar: eenmaal Afrika, altijd Afrika, dus je zult nog wel eens teruggaan :-)

Goede reis!

Dorieke

Haai Miekje :-)

Goede vlucht morgen en ik hoop je donderdag te zien!!

Liefs Dorieke

Ingrid k

Goede reis,tot 6 april

Brigitte Benjamins

Annemieke, ik had bijna ook een beetje, een weemoedig gevoel om te lezen dat het alweer voorbij is deze, denk ik ,rijke & bijzondere periode. Een goede reis en kom veilig thuis, Kwaheri Kenia!! Ik hoop je straks weer te spreken/ zien, lieve groet, Brigitte.

Herman, buur van de Klaverweg

Weet niet of je dit nog leest, maar een heel goede vlucht weer terug en welkom in het voorjaar in Nederland!!

Consuela

Hoi Annemiek,
Ik vond het erg leuk om je verhalen te lezen. Een goede reis en tot gauw.

Carin

Karibuni na Hollanda, Mungu a bariki, liefs Carin

ps vanaf nu draag je Kenia bij je in je hart... (ervaring)

Susan

Je kan in ieder geval met een goed gevoel en een hoop mooie herinneringen naar huis. Zou het leuk vinden een keer af te spreken als je weer bent gewend aan het leven hier. Goeie reis!

Anneke

See you soon!! Liefs!

Paulien

Ongelooflijk, wat is de tijd voorbij gevlogen! Ik kan me je weemoedige gevoel erg goed voorstellen. Neem straks maar flink alle tijd die je nodig hebt om bij te komen en te acclimatiseren hoor!

Goede reis!

Groetjes,
Paulien

Marte

Hee Annemiek! Wat jammer dat het alweer erop zit voor je! Ik heb met veel plezier meegenoten van je verhalen! Succes met acclimatiseren aan het leven in Nederland! En voor nu: goede reis terug!

Mariska Nijmeijer

Jeetje, wat zal het een enorme cultuurshock voor je worden lijkt me! Ik hoop dat je komende week weer een beetje bij kunt komen in Nederland van al je ervaringen en dan zien we je volgende week alweer verschijnen. Geniet ze nog komende week en succes met omschakelen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood