Annemiek-kenia.reismee.nl

voorbereidingen en inleiding

Hallo allemaal!

Leuk dat jullie mijn verhalen en belevenissen willen volgen!

1 januari om 7 uur 's ochtends (jaja) vertrek ik vanaf Schiphol om als alles goed gaat 's avonds om 10 uur in Kenia (Mombasa) aan te komen.

De voorbereidingen zijn nog volop in gang, maar.. het einde is in zicht, nog 3 weken!

Ik ben enorm blij dat ik de mogelijkheid kreeg op m'n werk om dit te gaan doen. Tenslotte is 3 maanden 'vakantie' niet echt gangbaar..

Daarnaast is dit een langgekoesterde droom die eindelijk bijna zover is!

Na wat rondgespeurd te hebben op internet kwam ik op een site genaamd http://www.doingoood.nl/ of ook wel http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/ . 1 project sprak me bijzonder aan, Blessed Camp. De gevarieerdheid in werkzaamheden sprak me aan, maar vooral ook het leed wat daar moet heersen liet me niet los. Dit project ga ik de maanden februari en maart doen. Hetbetreft een dorp (76 volwassenen, 100 kinderen), midden in de bushbush, in zeer primitieve omstandigheden, waarvan de oudste generatie lepra heeft gehad. Hierdoor is dit dorp uit de gemeenschap verstoten, waardoor het geen toegang meer heeft tot onderwijs en medische zorg. Terwijl dat juistdaar zonodig is! Peter Ochiel, de coördinator aldaar, heeft dit dorp in 2004 ontdekt en heeft sindsdien bepaalde faciliteiten mogelijk gemaakt. Er is bijv.nu een gebouw wat fungeert als school, kerk en ruimte om de leprawonden te verzorgen. Wat we hier als vrijwilligers kunnen doen is helpen met lesgeven, wonden verzorgen, helpen met de workshops, huis(hut)bezoeken doen, en nog veel meer..

2 weken geleden heb ik kennisgemaakt met de andere vrijwilliger met wie ik dit ga doen, Roosmarijn. Erg leuk om elkaar alvast te zien, want we zullen in hetzelfde gastgezin/kamer verblijven en veel met elkaar gaan samenwerken!

Omdat ik graag 3 maanden weg wilde, en er in januari geen plek was bij Blessed Camp, heb ik voor de maand januari voor een ander project gekozen, de El RoiKindergarten & Primary Schoolin Mombasa. Dit project ga ik met Jelmer doen. We hadden elkaar op de informatiebijeenkomst in oktober al gezien, maar wisten toen nog niet dat we dit project samen zouden gaan doen. De El Roi School is voor kinderen waarvande ouders geen geld hebben om hun kinderen naar school te laten gaan. Als vrijwilligers kunnen we 1 op 1 begeleiding doen, activiteiten doen, praktische werkzaamheden, enz.

Op de website van doingoood is nog meer interessante informatie te lezen over deze projecten. Verder hou ik jullie op de hoogte!

Annemiek

Reacties

Reacties

Michael en Hanneke

Annemiek,

We wensen je heel veel plezier, succes en zegen in de aankomende periode. We zullen aan je denken en voor je bidden.

Herman

Annemiek wat mooi dat je dit doet. Ik ben erg onder de indruk...

Jelmer

Hoi Annemiek,
Leuk dat jij ook een weblog hebt gemaakt. Ik heb er erg veel zin in.

Groet,

Jelmer

p.s. mijn weblog is:
jelmerdevisser.reismee.nl

Anneke, Doingoood foundation

Hoi Annemiek, Heel gaaf dat je naar Blessed Camp en El Roi gaat! Ga je zeker volgen want ik ben natuurlijk vreselijk jaloers op je :-) Heel veel genieten en ook van de voorbereidingen. Het is fantastisch daar! en wie weet kom ik je nog wel op zoeken daar, grote kans van wel!
Groet, Anneke

M & M & T

Heel veel succes in het continent Africa, geniet ervan!

Groet,

Miguel, Marianne en Timo.

Roosmarijn

Hey Annemiek,
Leuk dat je ook een site hebt gemaakt! Mooie foto!
En nee, ik kan ook niet wachten! Jammer dat ik pas de 12de februari ga! Maar moet ik het maar doen met jouw verhalen!
liefs Roosmarijn

Rianne

Jaja... dan is het bijna zover!
Spannend!! Maar wel heel erg gaaf!!
Ook dat het gewoon mogelijk is... All things are possible by God!
Ik wens je ook heeel veeel succes en plezier daar!
Het zal vast niet altijd gemakkelijk zijn, maar God is erbij!

Ik zal voor je (blijven) bidden!
Liefs Rianne

Elise

Nou Annemiek,

Lijkt me echt een mooie ervaring. Ik hoop dat je een gezegende en hele goede tijd mag hebben. Nog een paar weekjes joh het gaat echt snel!

Liefs Elise

Saiola

Hi Annemiek!

Wij kennen elkaar nog niet... Maar ik heb in november een maand geassisteerd op El Roi en verbleef toen ook bij Christine. Een maand was veel te kort, dus ik kom eind februari weer terug voor 3 maanden! Dus we gaan elkaar zeker zien tegen die tijd... Alvast heel veel plezier daar, maar weet zeker dat je het helemaal geweldig gaat vinden!

Groetjes, Saiola

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood