Annemiek-kenia.reismee.nl

aankomst

hallo allemaal!
Bij deze mijn 1e berichtje vanuit Kenia! Het is hier superwarm (38 graden dacht ik zo) en de oceaan net zo warm als een heet bubbelbad! (niet jaloers worden :-))
De reis verliep helemaal goed. Ondanks de korte overstaptijden tussen de 3 vluchten, heb ik het allemaal prima gehaald, en kon ik het laatste vliegtuig op Nairobi zelfs nog een uur eerder pakken.
Zaterdagavond ben ik aangekomen en werd ontvangen door het gastgezin waar ik verblijf: mama Christine en haar -meest volwassen- kinderen. Er verblijven ook een paar kinderen van haar in het buitenland, maar meestal lopen hier zo'n 9 mensen rond in huis.
Maandag zou ik gaan starten op het schooltje, maar er kwamen andere plannen: het gezin had een andere woning nodig en moest gaan verhuizen! Er was eerst een woning gevonden die door dochter helemaal was schoongemaakt, maar later werd een ander huis gevonden, die opnieuw moest worden schoongemaakt. Dit heb ik samen met dochter gedaan. Vervolgens werd ergens een vrachtwagen gehuurd, een stel vrienden opgetrommeld, het huis leeggeruimd en alle spullen overgeplaatst. Erg leuk om dit mee te maken en mee te helpen!
Dinsdag en woensdag werden ook nog besteed aan alles opruimen en vanmiddag was dan de tijd dat ik even op het schooltje mocht kennismaken. Jelmer, de andere vrijwilliger, kwam ook precies aan vanmiddag, dus we werden samen luidkeels zingend welkom geheten door de kids! Wat een enthousiastelingen!
Waar ik aan moest wennen is het tempo; 'go slow' zeg ik af en toe tegen mezelf, alhoewel dat soms ook wel weer vanzelf gaat vanwege de hitte :-). Ik hou ervan om bezig te zijn (en dat zoek ik dan ook zoveel mogelijk op), maar het is juist ook relaxed om je gewoon niet te druk te maken om alles!
Dank voor jullie berichtjes en erg leuk om te weten dat jullie met me meeleven!
Een lieve groet vanuit Kenia!
Annemiek

Reacties

Reacties

Peter en Elise

Fijn om te horen dat alles zo goed is gegaan. En dat je veilig aan bent gekomen. Ja het ritme zal daar wel heel anders zijn..maar met die warmte ook wel lekker lijkt me.
Krijg je misschien ook wel een beetje een vakantiegevoel van? Fijne tijd we volgen je belevenissen op de voet!

Dikke kus van ons en de meisjes

Consuela

Het gaat wel snel hoor, zo spreken wij elkaar nog op kantoor en nu ben je daar al volop aan het werk.
Veel succes en ik wacht op je volgende verhaal.

gr.

Anneke DGFoundation

Hi Annemiek! Heerlijk om te lezen, kan mij er alles bij voorstellen... haha
Lekker genieten daar!
Groet, Anneke

Ingrid

jij lekker ademen toen je in het derde vliegtuig zat :) is leuk om me jou voor te stellen daar :) veel plezier, over 3 maanden wil je niet meer terug. hehe.

Linda

Hoi,

Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen.
Veel succes met alle werkzaamheden en natuurlijk ook met het 'relaxed' doen.
Neem de tijd voor jezelf. En: geniet!

Groetjes,

Linda

Carlijn

Ha Annemiek!

Leuk je verhaal te lezen!

Wij hebben groot nieuws: Menno is geboren! Op 5 jan om 1.30 uur. Alles is goed en het is een mooie kerel.

Hartelijke groeten uit Leerbroek

Herman (de buur)

Fijn te horen dat alles goed is gegaan, ook met overstappen op de vliegtuigen en regelen van visum tussendoor.. Prachtige ervaring. Horen wel weer.

Willeke

Mooi dat je reis goed is gegaan :). En dat je het al zo naar je zin lijkt te hebben, super! Geniet ervan en 'kzie uit naar je volgende verhalen.

Ieteke

Hoi Annemiek,

Wat een ervaringen hé..........
Ik ben straks erg benieuwd naar je foto rapportage.
Lukt het al om je tempo aan te passen ?
Succes!
Lieve groetjes Ieteke

kerk

Ha, fijn te lezen dat je zou geniet.
Samen kerk zijn is gaaf, vaak in het buitenland naar de kerke geweest waar ik geen klap van verstond en toch Gods aanwezigheid te ervaren

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood