Annemiek-kenia.reismee.nl

aankomst blessed camp

Even een kort berichtje betreffende de 1e ervaringen in blessed camp:

Na een dit keer voorspoedige reis zonder ongelukken kwamen we aan in Msambweni. Susan en ik werden gebracht door Peter. Susan komt ook uit Nederland en zal een aantal weken in hetzelfde gastgezin verblijven en Blessed Camp bezoeken. Ze is fotograaf en zal foto's maken voor het boek wat over Blessed Camp gemaakt gaat worden.

De 1e dag hebben we samen de nurse geholpen met het verzorgen van de wonden van de leprapatienten. De 2e dag hebben we wat geassisteerd op het schooltje. Er was een jongen van 18 jaar die in het kamp is opgegroeid en nog steeds leeft, die de lagere school nu net heeft afgerond en wacht op een kans (financien) om naar highschool te gaan. Hij spreekt goed engels en heeft ons het kamp rondgeleid langs alle hutten en mensen, bij wie we ook een kijkje binnen mochten nemen.

Het maakt veel indruk op me hoe de mensen hier leven! De wonden waren ernstig (maar al vele malen beter dan het was geweest), de hutten zijn zeer primitief en kapot, de kinderen dragen vuile en kapotte kleren. Er ligt een kind begraven onder het centrale speel- en ontmoetingsterrein, wat je te meer doet denken: wat is hier allemaal gebeurd in dit dorp?

Het gastgezin waar we verblijven is erg aardig, humoristisch en gezellig! Het is een jong werkend echtpaar.

De internetcafe's zijn hier wat minder goed bereikbaar dan bij mijn vorige verblijfadres (moet er nu bijna een uur voor reizen, terwijl het hiervoor gewoon bij ons in de straat zat), maar ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

Ingrid K.

Hoi Annemiek,
Bedankt voor je kaart,hij hangt op het prikbord.
Fijn dat je goed bent aangekomen in Blessed Camp, ik hoop dat je hier een goede tijd zult hebben, het zal zeker ook een emotionele tijd worden, dus ook sterkte gewenst, ik blijf je volgen, hartelijke groet Ingrid

Matthijs Visscher

Hoi Annemiek,

BC is heftig hè! Wij zijn er maar één dag geweest, maar ik denk nog bijna dagelijks aan terug.

Een goede en gezegende tijd gewenst!

Groet, Matthijs

Anneke DGFoundation

Hoi hoi,
Wees een zegen en geniet!
Goed je verhaal weer te lezen en tot snel!
Groet, Anneke

Jan van der Meer

Fantastisch wat jullie doen, zitten nu in Diani Beach te luxeren als Voluntourist en dachten Ineke van Huuksloot ook bij jou aan te treffen maar zie net op haar FB dat ze in Nairobi zit? Maar als je het nuttig vind om naast de foto's ook nog een videoclip te hebben om meer sponsor aan te trekken kom ik ook even filmen. Bel me anders op: 0254739165922

Wil

Hoi Annemiek,
Goed om te lezen dat je daar gigantisch veel ervaringen op doet.Je maakt heel erg veel mee en een leprakamp is niet niks.Veel sterkte.
Het gaat je verder goed en ik blijf je ook volgen tot horens weer.
Hartelijke groeten Wil.

Herman vd Klaverweg

Dag Annemiek,

Ik heb net de foto's eens even rustig bekeken. Wat je allemaal ziet en meemaakt.. Pakken ze je nooit meer af.

Groeten, Herman

Wendy de Vries

Hoi Annemiek,

Wat leuk je verhalen te lezen over alles wat je mee maakt in Mombasa!
En zo te lezen heb je er een professie bij, lerares ;-)

Het doet mij denken aan ruim 3 jaar geleden toen ik in Kenia was.
Ik herken de pont van zuid naar noord op je foto's.
Ga je nog wat meer van Kenia zien? wildparken?
Wel een aanrader hoor, erg leuk en mooi!
Geniet van je tijd daar en laat alles rustig op je in werken :-)

Groetjes, Wendy

MarK

Be blessed, as you are a blessing with your presence at the blessed camp. God is with you and enables you to do and to be. Geniet ervan, Mark, Berea-N

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood